Sidor

torsdag 31 oktober 2013

Stephen King - Strax efter solnedgången

13 noveller. King är ju alltid King och levererar som vanligt, dessutom är just skräck genren väldigt bra i det korta formatet.

Willa - En finstämd liten spökhistoria
Pepparkaksflickan - En stark kvinna joggar och får se något hon inte borde.
Harveys dröm - Ganska lättviktig bagatell
Rastplats - Om hur ett alter-ego kan komma att plocka fram just dom egenskaper man behöver.
Träningscykel - Lagom är lagom även när det gäller vikten
Kvarlämnade effekter - En av mina favoriter med ett 9/11 tema
Examenseftermiddag - Har jag redan glömt bort
N. - Krypande otäck, riktigt bra a la Lovecraft
Katten från helvetet - Bah, alla vet ju att katter är bäst!
The New York Times till förmånspris - En till novel där telefonen är viktig
Stum - Just inget övernaturligt alls men ganska bra. Känns som om jag sett den på film eller nåt.
Ayana - Om helbrägdare
Sitta i skiten - ok jag hoppade faktiskt över den här om en man fast i en baja-maja.

Jag gillade dom flesta novellerna men på nåt sätt var den här samlingen ganska segläst, tror jag tog flera veckor på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar