Sidor

lördag 26 oktober 2013

Yoko Ono - Acorn

Jag fick den här från Netgalley som rec.ex (som en adobe fil)
Minns fortfarande hur tagen jag var av hennes Grapefruit och jag har faktiskt följt den website som hade dessa stycken från Acorn postade men är glad att se dom komma ut som en bok nu.
Ser också att websiten är borta nu.
Hoppas att den fysiska boken är stor med mycket utrymme att skriva i själv för lite av hela poängen med Ono är att hon vill att du ska vara en med-skapare. Vi skriver boken tillsammans.

Acorn är fylld av små 'instruktioner' eller uppmaningar, frågor, förslag på saker att göra eller drömma. Yoko Ono har även illustrerat den med en slags pointillism teckningar.

Cleaning Piece I

Write down a sad memory,
Put it in a box.
Burn the box and sprinkle the ashes in the field.
You may give some ashes
to a friend who shared the sadness.

 Jag tror att jag fick den här i mina händer exakt när jag behövde den som mest, en tröstande röst, en utmaning.

Sky Piece VI

Winter

Watch the sun
until it comes into your body
and stays as a tiny sun.

It will keep your face shining
even in the coldest of winter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar